Over WPOS
WPOS is de afkorting van WeCreating Point Of Sale
Wecreating ontwikkelde voor verschillende horecabedrijven zoals frituren, pizzeria’s, broodjeszaken,… een online bestelsysteem, alsook webshops voor retail klanten. Van daaruit kwam de vraag van de klanten om deze oplossingen te koppelen aan een kassasysteem. Door uitgebreid onderzoek van de markt, kwamen we tot de vaststelling dat de klanten liefst 1 centraal aanspreekpunt hadden die hen alles kon vertellen en aanleveren: bestelplatform, de kassasoftware en de benodigde hardware.
Van daaruit zijn wij begonnen met het selecteren van uiterst betrouwbare hardware om het aantal defecten tot een absoluut minimum te beperken. Er is immers niets vervelender dan defecte apparatuur.
Vervolgens zijn we ook kassasoftware gaan bekijken en kwamen tot de conclusie dat die best cloud gebaseerd zou zijn.
Cloud software heeft namelijk veel voordelen t.o.v. lokaal draaiende software zoals:
Je kan prijzen wijzigen, nieuwe producten aanmaken, verkooplijsten raadplegen, btw-tarieven aanpassen… van om het even waar. Je moet dus zelfs niet aanwezig zijn in je zaak om al deze handelingen uit te voeren. Zelfs vanop vakantie heb je alle cijfers altijd bij de hand.
Support moet niet langer ter plaatse gebeuren. Upgraden van licenties, eenvoudige aanpassingen, eventuele storingen… alles wordt opgelost vanop afstand, dus geen dure verplaatsingen en werkuren meer.
De hardware heeft minder zware behoeften dan lokaal draaiende systemen, dus ook een lagere investeringskost.
Geen zorg meer over back-up’s en veiligheid, daar zorgen wij voor en moet de klant ook geen tijd en middelen in investeren.
Daarnaast was het ook vereist dat de klant toch kon voortwerken als er een onderbreking is in de internetverbinding.
Vandaag levert WPOS een kant en klare integratie waarbij de klant vanaf het kassasysteem prijzen kan aanpassen die gesynchroniseerd worden met het bestelplatform en eventuele bestelkiosken. Ook producten tijdelijk uit voorraad zetten online, tijdsloten waarop de klanten kunnen bestellen kunnen aan-of uitzetten… het kan allemaal vanaf het centrale POS.
Wij kwamen tijdens ons marktonderzoek ook tot de vaststelling dat veel horeca en retail bedrijven vaak werkten met verouderde POS-hardware die ook de integratie met de online besteloplossingen/webshops niet toelieten. Om de klanten geen onnodige zware investeringen te laten maken ontwikkelden wij een gemakkelijk all-in verhuursysteem waarbij de klant voor een maandelijks bedrag alle benodigde hard- en software aangeleverd krijgt.
Door onze cloud-kassasoftware kunnen wij de klant bij een eventueel defect aan de hardware zeer snel helpen: wij ruilen bijvoorbeeld een printer, scanner, de all-in-one kassa zelf om en desgevallend plaatsen wij direct al je data op afstand terug. Wij hebben steeds vervangapparatuur klaar staan wat de klant een gerust gevoel geeft. Als de klant met aangekochte apparatuur zou zitten, moet er eerst iemand ter plaatse komen, misschien een bestek opmaken, wisselstukken bestellen… allemaal tijdrovende zaken en ondertussen kan je niet verder werken. Wij hebben daar goed over nagedacht en de combinatie van cloud kassasoftware en “hardware swapping” biedt de klant de minst mogelijke “downtime”.
Last but least wilden wij de klant ook een uiterst competieve prijs kunnen aanbieden. Veel klanten maakten immers hun beklaag over hoge werkuren als er bijvoorbeeld prijzen in de kassa gewijzigd dienden te worden of hoge prijzen voor onderhoudscontracten. Ook daar hebben wij dus een mouw aangepast. Onze prijzen voor zowel hard- als software zijn gewoonweg laag!